آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

اجرای نرم افزارها و بازی های غیر قابل اجرا و قدیمی در ویندوز 7

همان طور که می دانید با آمدن ویندوز7، مشکلاتی برای اجرای برخی نرم افزارها و بازی ها در این ویندوز محبوب بوجود آمده است. البته عامل اصلی مشکلات مذکور، قدیمی بودن ورژن نرم افزار یا بازی و عدم سازگاری آن با ویندوز 7 می باشد و راه حل اولیه رفع آن، تهیه ورژن جدید نرم افزار یا بازی مورد نظر می باشد. اما برخی مواقع امکان تهیه نسخه جدید آنها وجود ندارد زیرا یا نسخه سازگار با ویندوز 7 از آن نرم افزار یا بازی هنوز ارایه نشده یا نسخه جدید ارایه شده و دسترسی برای خرید آن وجود ندارد و همچنین حجم نرم افزار یا بازی مورد نظر آن قدر زیاد است که امکان دانلود آن نیز از اینترنت مقدور نمی باشد! در این هنگام دو حالت می آید: یا باید از خیر نرم افزار و بازی گذشت و فعلا با سیستم عامل جدید خود مدارا کرد، یا ویندوز را به همان ویندوز قبلی بر گردانده و از بازی و نرم افزار مورد علاقه لذت برد! اما راه سومی نیز وجود دارد؛ ترفندی را که امروز قصد داریم در ترفندسیتی ارایه کنیم این مشکل را بدون تهیه نسخه جدید نرم افزار یا بازی حل می کند و علاوه بر آن شما را قادر می سازد تا از این پس به راحتی کلیه بازی ها و نرم افزارهای قدیمی خود را که فقط در ویندوز 95، 98 و یا ویندوز XP قابل اجرا بودند را در ویندوز 7 اجرا کنید و لذت ببرید! ضمنا این ترفند برای اولین بار از ترفندسیتی ارایه می شود.

 


برای این کار:

ابتدا نرم افزار یا بازی مورد نظر خود در ویندوز7 نصب نمایید.

توجه: اگر پس از نصبب برنامه یا بازی با پیغام خطای The Program has know Compatibility issuesمواجه شدید گزینه Cancel را انتخاب کنید.

پس از نصب کامل بازی یا نرم افزار دقت کنید که در حالت اجرا نباشد و اگر بود آن را از حالت اجرا خارج نمایید

سپس (ترفندسیتی) به مسیر نصب نرم افزار بروید و فایلی که نرم افزار و بازی با آن اجرای می شود را بیابید. (منظور همان فایل اجرایی نرم افزار است که دارای آیکون نرم افزار و پسوند .exe است و معمولاShorcut آن پس از نصب در صفحه Desktop ظاهر می شود)

حالا روی فایل مذکور کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

در پنجره ظاهر شده به زبانه Compatibility بروید و در قسمت Compatibility mode تیک گزینه Run this program in Compatibility mode for:  را بزنید تا منوی کشویی زیر آن قابل انتخاب شود.

در این هنگام بروی منوی کشویی کلیک کرده تا گزینه های درون آن ظاهر شود.

حال از بین گزینه ها ویندوز مورد نظر را برای اجرای نرم افزار یا بازی انتخاب نمایید. توجه نمایید ویندوزی را انتخاب نمایید که برنامه یا بازی در آن به درستی اجرا می شد.

پس از انتخاب ویندوز متناسب با بازی یا نرم افزار روی دکمه OK کلیک کرده تا پنجره مورد نظر بسته شود.

حالا می توانید به راحتی روی آیکون اجرایی بازی یا نرم افزار کلیک کرده و آن را اجرا نمایید و از آن لذت ببرید!

 

» منبع ترفند : وب سایت ترفندسیتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد