آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

چگونه می توان فایلهای SWF را ذخیره کرد ؟

همانطور که می دانید تمامی فایلهای مشاهده شده در اینترنت در شاخه کمکی اینترنت به نام Temporary Internet Files بر روی کامپیوتر ذخیره میگردد. برای مشاهده این فایلها مسیر زیر را دنبال کنید :

Control Panel -> Internet Option -> General سربرگ -> Settings -> View Files

حال شاخه کمکی فایلهای اینترنتی باز می شود. در این شاخه می توانید فایلهای Flash Movie را که دارای پسوند SWF هستند بیابید.

چگونه همه چیز درباره رایانه تان را ببینید؟

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.

ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر

پاسخگویی خودکار به ایمیلها

اگر برای چند روزی نمی توانید به ایمیل هایتان پاسخ دهید، بهتر است با استفاده از ویژگی پاسخگویی خودکار، از Outlook بخواهید به ایمیل های دریافتی پاسخ دهد. برای این کار، ایمیلی را با متن مورد نظرتان بنویسید و آن را روی هارد دیسک ذخیره نمایید. سپس منوی Tools بروید و گزینه Mail را از زیر منوی Message Rules انتخاب کنید. از قسمت Select the Conditions for your rules گزینه For all messages و از قسمت Select the Action for your rule گزینه Reply with messages را علامت بزنید. در ادامه، روی عبارت message از بخش Rule Description کلیک کرده وپس از انتخاب ایمیل ذخیره شده، کلید Enter را بزنید.

نحوه ساخت اتاق در یاهو با فونت رنگی

با این روش میتوانید عبارت ورودی اتاق خود را دریاهو به صورت رنگی بنویسید :

از داخل یاهو مسنجر خود روی Chat و از آنجا به Create New Room حال در داخل کادر Room Nema اسم اتاق بنویسید و حال داخل Welcome Massage این فرمول را تایپ کنید:


font size="32">[ b][ i]< red>welcome room>



شما میتوانید رنگ ها رو به سلیقه خودتان تغییر بدهید و همین طور عبارت Welcome Room واندازه... مثل این :


font size="32">[ b][ i]< pink> MË¥§ÄM>


پس از اتمام کار که فرمول را تایپ کردید روی Create Room کلیک کنید حال روم شما با سر تیتر رنگی آماده است.

شمارنده وب چیست؟

شمارنده وب (web counter) یک نرم‌فزار کامپیوتری است که بیانگر شمار بازدیدکنندگان یا "هیت"‌هایی است که یک صفحه معین وب دریافت کرده است هنگامی که این نرم‌افزارها را نصب می‌کنید، این شمارنده‌ها هر باری که یک مرورگر وب به یک صفحه دسترسی پیدا می‌کند، یک شماره می‌اندازند.
این شماره معمولا به صورت یک تصویر دیجیتال خطی یا در یک متن ساده به نمایش در می‌‌آید. این شماره اغلب با تاریخی همراه می‌شود که این نرم‌افزار نصب یا ری‌ست شده است.
شمارنده‌های وب لزوما قابل اعتماد نیستند. اداره کننده یک سایت ممکن است شمارنده را با یک عدد بزرگ به راه بیندازد تا سایت را محبوب‌تر از آنچه هست، نشان دهد یا از یک "مولد ترافیک" استفاده کند تا تعداد هیت‌های سایت را به طور خودکار بالا ببرد.
زمانی بود که قرار دادن شمارنده هیت بر روی صفحات وب رایج بود، اما به دلایل متعدد دیگر این چنین نیست، از جمله: این شمارنده‌ها اکنون با آنالیزکننده‌های وب ‌(web analyzor) که به اداره کننده سایت امکان به دست آوردن تصویر کلی بهتری از ترافیک سایت را می‌دهند جایگزین (یا تقویت) شده‌اند.
از لحاظ عناصر سبکی، وجود شمارنده دیگر به معنای طراحی حرفه‌ای سایت نیست - بلکه به عکس؛ عده‌ای شمارنده را یک شاخص غلط‌انداز به حساب می‌آورند که معمولا صاحبان صفحات شخصی آن را به کار می‌برند.
شمار بازدیدکنندگان از سایت ممکن است یک راز کاری باشد.
با این حال هنوز شرکت‌های متعددی به ارائه سرویس‌های شمارنده رایگان و پولی ادامه می‌دهند و برخی از این سرویس‌ها اطلاعاتی مشروحتری در مورد بازدیدکنندگان، صفحات دیده‌شده و غیره را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در اختیار می‌کذارد.

ترفندهای کلیدی در Microsoft Powerpoint

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو پروژکتور بر روی پرده به نمایش درآورید. محیط این نرم افزار بر عکس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلکه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها میتوانید به این بوم متحرک ، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات اساسی و کلیدی بپردازیم.

ادامه مطلب ...

تفاوت RAM های DDR SDRAM و SDRAM چیست؟

ماژول های SDRAM دارای 168 پایه و ماژول های DDR SDRAM دارای 184 پایه می باشند و هر دو 64 بیتی هستند.
ولتاژ مصرفی DDR برابر 5/2 ولت و SDRAM برابر 5/3 ولت می باشد. سرعت انتقال اطلاعات رم های DDR با فرض برابر بودن فرکانس پایه ( به عنوان مثال 133 مگاهرتز) برابر رم های SDRAM می باشد.
از نظر ظاهری رم های SDRAM دارای دو شکاف و DDR SDRAM یک شکاف می باشند.
حداکثر فرکانس رم های SDRAM برابر با 133 مگاهرتز و سرعت انتقال اطلاعاتی معادل 1 گیگا بایت می باشد، اما آخرین مدل رم های DDR دارای 533 مگاهرتز و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات آنها برابر با 4 گیگابایت می باشد.
شایان ذکر است که رم های 168 پایه ای به طور کامل از رده خارج شده اند.

از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید

 این صفحه برای کسانی نوشته می شود که قصد دارند از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بداند و با دستورات جالب و پنهان ویندوز آشنا شوند و در برنامه هایی مانند ویندوز تغییرات ظاهری ایجاد کنند طوری که در نظر دیگران جالب باشد، دیگران را سر کار بگذارند و راههای دیگری برای انجام کارها ببینند. ما در تمام نوشته های آتی این ستون فرض را بر این می گذاریم که شما Microsoft Windows XP دارید. در ویندوز XP، یکی از بهترین ابزارهایی که در دست شماست، همان صفحه سیاه Command prompt است. در ویندوز XP دو نوع DOS وجود دارد. یکی cmd.exe و دیگری command.com که cmd.exe برای کارهای ما مناسبتر است و کلیک روی دگمه Start و انتخاب All programs و انتخاب Accessories و سپس کلیک روی Command prompt نیز همین را باز خواهد کرد. (راه مناسبتر: دگمه ویندوز را به همراه حرف R فشار دهید، تایپ کنید cmd و Enter را فشار دهید).

ادامه مطلب ...

آشنایی با برنامه SFC

این برنامه اگرببیند که یک فایل سیستمی از حالت اوریجینال خارج شده یا با فایل با ورژن دیگری تعویض شده فایل اصلی را (ورژن صحیح)را از مسیر systemrootsystem32dllcache folder دریافت میکند و بجای فایل ناقص یا غلط جایگزین میشود.

اگر مسیر systemrootsystem32dllcache folder موجود نباشد یا قابل استفاده نباشد از فرامین 1و2و3 استفاده کنید تا محتویات این مسیر تعمیر و اصلاح شوند.


سیدی ویندوزتان را داخل سیدی درایو بگزارید و این مسیر را دنبال کنید...


start ==> run ==> cmd


و اما فرامین:



sfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/revert] [/purgecache] [/cachesize=x]


Parameters:


/scannow تمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را بلافاصله چک میکند


/scanonce یکبارتمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را چک میکند


/scanboot تمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را وقتی سیستم دوباره راه اندازی شد چک میکند


/revert باز گشت تنظیمات فرمان به حالت اولیه

/purgecache


مخزن فایلهای سیستمی حفاظت شده را حذف میکند و بلافاصله دوباره فایلها را چک میکند وجایگزین میکند


/cachesize=x (Sets the size, in MB)


تعیین سایز برای مخزن فایلهای برنامه محافظ فایلهای ویندوز

بازگرداندن فایلهای معیوب سیستمی

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.


در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :
C:\Windows\System32>


حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.

خاموش کردن کامپیوتر در دو ثانیه :

برای این کار ابتداctrl+alt+delete را زده سپسctrl را نگه داشته و از منوی shut down گزینه ی turn off را زده.
این کار بدون انجام دادن عمل Save Your Setting کامپیوتر را خاموش میکنه

بستن اتوماتیک برنامه های هنگ کرده

مطمئنأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که برنامه ای تحت ویندوز ، دچار مشکل شده باشد و پیام Not Responding بدهد. ساده ترین کار در این زمان فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است تا برنامه هنگ کرده بسته شود. اما این کار ممکن است وقت زیادی از شما را بگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی کارآمد را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از هنگ کردن برنامه به طور اتوماتیک آن را ببندید بدون اینکه عملی انجام دهید.


مطمئنأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که برنامه ای تحت ویندوز ، دچار مشکل شده باشد و پیام Not Responding بدهد. ساده ترین کار در این زمان فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است تا برنامه هنگ کرده بسته شود. اما این کار ممکن است وقت زیادی از شما را بگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی کارآمد را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از هنگ کردن برنامه به طور اتوماتیک آن را ببندید بدون اینکه عملی انجام دهید.



ادامه مطلب ...

ایجاد عملکرد Not to All هنگام کپی فایل های تکراری در ویندوز XP

اگر با ویندوز XP زیاد کار کرده باشید حتماً به یک نکته ریز اما مهم برخورد کرده‏اید. در صورتی که قصد کپی یا انتقال یک فایل را در محیط ویندوز داشته باشید، اگر در محل ذخیره فایل، فایلی با نام مشابه فایل کپی شده وجود داشته باشد، ویندوز ناچار است جهت کپی فایل جدید، آن را با فایل قبلی جایگزین یا به اصطلاح Replace کند. پیش از این کار، پنجر‏ه‏ای به نام Confirm File Replace باز خواهد شد که از شما می‏پرسد از جایگزینی این فایل اطمینان دارید؟ در این زمان چهار دکمه برای انتخاب وجود دارد: Yes to All ،NO ،Cancel و Yes. عملکرد این دکمه‏ها واضح است: دکمه Yes جهت تأیید جایگزینی، دکمه No جهت عدم جایگزینی و دکمه Cancel نیز جهت لغو عملیات به کار می‏رود. همچنین دکمه Yes To All زمانی کاربرد دارد که شما قصد جایگزینی چندین فایل را دارید؛ با فشردن این دکمه دیگر پنجره تأییدیه نمایش داده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک همه فایل‏ها جایگزین می‏شوند. اما اکنون اگر مقداری دقیق شویم، احساس می‏کنیم در این میان جای یک دکمه و عملکرد خالی است! دکمه‏ای که عملکردی عکس Yes to All داشته باشد و بتوانیم آن را No to All بخوانیم. فرض کنید به هنگام انتقال چندین فایل قصد ندارید که هیچ فایلی جایگزین قبلی‏ها شود. در این زمان ناچار خواهید بود به تعداد فایل‏های قابل جایگزین بر روی دکمه No کلیک کنید و مایکروسافت را به خاطر قرار ندادن دکمه No to All در این پنجره لعنت کنید! در این زمان اکثر کاربران دست به دامن نرم‏افزارهای جانبی مرتبط، نظیر TeraCopy و SyncToy می‏شوند. اما واقعاً نیازی به این کار نیست! با استفاده از ترفندی بسیار جالب و کاربردی که هم اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد، می‏توانید بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و با راهی ساده، عملکرد No To All را در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP شبیه سازی کنید.

ادامه مطلب ...

انتخاب همزمان فایل‌های دلخواه بدون نیاز به کیبورد

آیا به دنبال روشی برای انتخاب آسان چندین فایل یا پوشه در ویندوز هستید؟ از این که برای انتخاب چند فایل کلیدهای کنترل یا شیفت را پایین نگه دارید خسته شده اید؟ مطمئنا شما نیز با روش های انتخاب چند فایل توسط کلیدهای کنترل و شیفت آشنایی دارید. همان طور که می دانید با پایین نگه داشتن کلید کنترل می توانید فایل های مختلف را به حالت انتخاب درآورید و با پایین نگه داشتن کلید شیفت نیز می توانید مجموعه ای از فایل های متوالی را از یک فایل تا فایل دیگر انتخاب کنید. اگر به دنبال روش ساده تری برای این کار هستید و می خواهید تنها با استفاده از ماوس به انتخاب چندین فایل بپردازید طبق روش زیر عمل کنید ضمنا این ترفند در ویندوزهای ویستا و 7 قابل استفاده است.

برای این کار:

1- به Computer رفته و از Toolbar گزینه Tools را انتخاب کرده و در منوی ظاهر شده گزینه Folder Options را انتخاب نمایید. همچنین می توانید روی گوی استارت ویندوز کلیک کرده و پس از تایپ عبارت Folder Options در کادر جستجو، کلید اینتر را فشار دهید.

2- به تب View مراجعه کنید (ترفندسیتی) و از بخش Advanced Settings علامت چک مارک کنار گزینه Use check boxes to select items را به حالت فعال درآورید و سپس Apply کنید.

همان طور که مشاهده می کنید از این پس کنار نام فایل ها و پوشه های شما یک مربع کوچک قرار گرفته است که به کمک آن به راحتی می توانید فایل ها یا پوشه های مورد نظرتان را به حالت انتخاب درآورید. همچنین از این قابلیت برای انتخاب چندین آیکون یا برنامه در دسکتاپ نیز می توانید استفاده کنید.

» منبع ترفند : وب سایت ترفندسیتی

ادامه مطلب ...

۸ واقعیت جالب از ۸گوشه دنیا!

واقعیت‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن‌قدر عجیب به نظر میرسند که باورشان سخت است. با هم نگاهی می اندازیم به ۸ واقعیت جهانی که شاید خیلی از شما از آن بی‌خبر باشید…

ادامه مطلب ...