آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

آموزش کامپیوتر،ترفند،عکس

بهترین و بروزترین ویلاگ کامپیوتر

اول مرغ به وجود آمد یا تخم مرغ؟!

EGG_narenji_ir.jpg

شاید شما هم تاکنون به این سوال خنده دار اما جالب فکر کرده اید که ابتدا مرغ به وجود آمده تا تخم مرغ؟ ظاهرا این نکته ذهن دانشمندان را هم به خود مشغول کرده و آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی و منطقی جواب سوال را پیدا کنند.

 

آقای دکتر کوین فریمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تیم تحقیقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می باشد، در بیان این نکته می گوید: زمانیکه مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام HECToR بودیم، دریافتیم که یک پروتئین به نامovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

 

این پروتئین سرعت تشکیل پوسته تخم مرغ را بالا می برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغییر باقی می ماند. تشکیل پوسته تخم مرغ بدون وجود این پروتئین غیر ممکن می باشد.

 

خب حالا فکر می کنید که این پروتئین در کجا یافت می شود؟ بله در بدن مرغ ها! پس از این یافته گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

 

این دستاورد علمی ذهن عده زیادی را از این مشغله دایمی که ابتدا مرغ به وجود آمده و یا تخم مرغ آزاد کرده است. و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند. البته ما هم مانند شما می دانیم که چنین سوالی از اساس صحیح نیست. اما به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است.

 

۱۳۸ سال اختراع مهم و عجیب

، ماشین آینده: ۱۹۳۲

در سال ۱۹۳۲، هیجان فراوانی پیرامون پرده برداری از وسیله ایی به نام Dynasphere وجود داشت.
Dynasphere یک تک چرخ خیلی بزرگ بود که دو نفر به راحتی می توانستند درون آن نشسته و با اطمینان برانند. قرار بود که خیلی بهتر از هر ماشین چهارچرخ به زودی در جاده های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. حتی Popular Science در ۱۹۳۲ این اختراع را بر روی جلدش چاپ کرده بود (تصویر بالا). از این وسیله به عنوان نسل آینده ی حمل و نقل یاد شده بود.
دیگران نیز موافق بودند که Dynasphere می تواند به عنوان ماشین استفاده شود. اما بهرحال این اتفاق رخ نداد.

ادامه مطلب ...

واقعیت‌هایی از گوگل که شاید ندانید!

دیگر به نظر کسی نیست که گوگل را نشناسد و یا زا سرویس هایش استفاده نکرده باشد و از آن خوشش نیامده باشد! همین موتور جستجوی ساده حاوی حجم عظیمی اطلاعات از تمام مردم دنیا اسا. همیشه واقعیت‌های جذابی در مورد سایت‌های بزرگ اینترنتی وجود دارد که عموماً بیشترشان را لو نمی‌دهند! ولی همان‌هایی را هم که لو می دهند خیلی جذاب است. در زیر یک سری واقعیت‌های جذاب در مورد گوگل را می‌بینید. انشاء‌الله در آینده در مورد شرکت‌های بزرگ دیگری هم مطالب این چنینی خواهم نوشت!

  • گوگل در اصل به عنوان یک پروژه‌ی Ph.D دو دانشجوی جوان ۲۳ و ۲۴ ساله به نام سرگئی برئی و لری پیچ بود.
  • کلمه‌ی Google درواقع یک اصطلاح ریاضی است که به معنی عدد یک است با ۱۰۰ صفر در جلویش!
  • نام GoogleTM در واقع ناشی از یک اشتباه فردی بوده است. قرار بود که نام این موتور جستجو Googol باشد که بنا به اشتباه خالقانش به google تبدیل شد!
  • گوگل بیش از ۴۵۰هزار سرور  دارد که در نقاط مختلف جهان پراکنده شده اند!
  • جزیره‌ی آتلانتیس، یکی از رمان‌های منتشر نشده‌ی شکسپیر، و همچنین یکی از آلبوم‌های منتشر نشده‌ی موزارت به وسیله‌ی گوگل کشف شدند!
  • دکمه‌ی مشهور I’m feeling lucky درواقع نسبت به دکمه‌ی کناری خود اصلاً استفاده نمی‌شود. در پروژ‌ه‌ای آزمایشی زمانی که این دکمه را حذف کردند، میزان جستجو به وسیله‌ی گوگل به شدت افت پیدا کرد. در واقع این دکمه بیشتر جنبه‌ی روانی و احترام به کاربر را دارد نه چیز دیگری! ولی همین دکمه با همین میزان کم استفاده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به گوگل لطمه می‌زند! چرا که با استفاده از این دکمه دیگر کاربران به صفحه‌ی جستجو حاوی تبلیغات وارد نمی‌شوند!
  • ۵۷% کودکان تازه متولد شده‌ی آمریکایی نخستین کلمه‌یی که یاد می گیرند: گوگل است!
  • روزانه ۶۵۰ میلیون نفر از صفحه‌ی اصلی گوگل بازدید می‌کنند!
  • ۹۷% درآمد گوگل از راه تبلیغات اینتنرتی است
  • میزان پهنای باند گوگل، روزانه ۲۰ پتا بایت است!
  • میزان دارایی‌های گوگل از دسامبر ۲۰۰۹ به ۴۰ میلیارد دلار رسید، و میزان هر سهم این غول اینترنتی به بیش از ۷۰۰ دلار رسیده است! و میزان سهام این شرکت در بورس نیویورک به بیش از ۲۱۰ میلیار دلار رسیده است.
  • زمانی که گوگل شروع به فعالیت کرد، تنها ۲۵ هزار صفحه را لیست کرده بودند، ولی الان…!
  • زمانی که گوگل سیستم پیشنهاد جستجو را برای کسانی که کلماتی را اشتباه spell می‌کنند با ایجاد لینک Did you mean؟ ایجاد کرد میزان ترافیک گوگل ۲ برابر شد!

چگونه یک هارد دیسک خوب انتخاب کنیم؟

همانطور که در مقاله قبلی بیان شد یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری هارد دیسک است.ظرفیت هارد دیسک کاملا باتوجه به نوع کار شما ومیزان نیاز شما به ذخیره سازی داده ها انتخاب می شود .

در این مقاله به بحث پیرامون مطالب زیر می پردازیم:
ظرفیت هارد دیسک
دوهارد به جای یک هارد؟
سرعت هارد دیسک :
SERIAL ATA و IDE
تفاوت هارد دیسکهای SATA و IDE
SEEK TIME
اینترفیس
حافظه موقت (بافر)
تراکم ناحیه ای یا AREA DENSITY
صدا ومیزان گرما هارد دیسک
قیمت هارد دیسک ها

ادامه مطلب ...

ترفند های جدید ویندوز سون( Seven )

ترفند اول : رمز گذاری روی فلش بدون هیچ نرم افزاری

قابلیت BitLocker To Go که در ویندوز سون ارائه شده قابلیتی فوق العاده جذاب و کارامد بوده با استفاده از این قابلیت ویندوز سون شما می توانید داده های خود را که در ابزار قابل حمل ذخیره کرده اید رمز دار کنید در این اموزش نحوه رمز دار کردن(پسورد گذاری) درایو فلش خود را توسط این قابلیت , نحوه اینکه ایا داده ها رمز دار شده اند و این که رمز را از درایو پاک کنید خواهید اموخت.

رمز دار کردن درایو فلش

برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید
1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید.
2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

اموزش اپدیت انلاین Nod32 (کاملا تصویری)

1-صفحه اصلی انتی ویروسو باز کنید این کارو میتونید به 3 طریق انجام بدید که هر 3 طریق را توضیح میدم الف- از قسمت Start >All Programs > ESET > ESET Smart Security or ESET NOD32 Antivirus را باز کنید مطابق شکل زیر ادامه مطلب ...